¡El “aviso de hoy es qué nos dejan movernos! Está realmente todo alrededor - la gente de cada sector de nuestra sociedad se intensifica y viene junta a nombre de nuestros hijos. ¡Uno de los pilares que nos dejó movernos! está autorizando a padres con la información que necesitan para hacer opciones sanas.
MiPlato es una herramienta para ayudar a apoyar a familias en ese esfuerzo. Hoy, Goya está utilizando su alcance increíble en comunidades a través del país para conseguir esta información provechosa a la mano de padres,” dijo a primera señora Michelle Obama. “Todo lo que Goya está haciendo - en los carteles y los folletos de MiPlato en libros de cocina y recetas - es céntrarse alrededor de la idea que los padres podemos realizar cambios simples para ayudar a tener vidas más sanas del plomo a los niños.”
“Para Goya, MiPlato está una reflexión ideal de nuestra línea de productos; calidad, sabor, sano y nutritivo; mientras que ofrece la dirección al público para identificar fácilmente los grupos básicos del alimento de vehículos, de granos, de frutas, de proteínas, y de la lechería,” dijo Bob Unanue, presidente del alimento de Goya.
MiPlato es una herramienta para ayudar a apoyar a familias en ese esfuerzo. Hoy, Goya está utilizando su alcance increíble en comunidades a través del país para conseguir esta información provechosa a la mano de padres,” dijo a primera señora Michelle Obama. “Todo lo que Goya está haciendo - en los carteles y los folletos de MiPlato en libros de cocina y recetas - es céntrarse alrededor de la idea que los padres podemos realizar cambios simples para ayudar a tener vidas más sanas del plomo a los niños.”
“Para Goya, MiPlato está una reflexión ideal de nuestra línea de productos; calidad, sabor, sano y nutritivo; mientras que ofrece la dirección al público para identificar fácilmente los grupos básicos del alimento de vehículos, de granos, de frutas, de proteínas, y de la lechería,” dijo Bob Unanue, presidente del alimento de Goya.
¡Las organizaciones de la comunidad desde Florida a California han demostrado su ayuda al dejarnos movernos! con las comisiones para promover MiPlato y para distribuir los materiales de los productos Goya a través de iglesias locales, las despensas del alimento, redes de los promotores (ayudantes de sanidad de la comunidad), colocaron dietético, y escuelas.
Algunas de las muchas organizaciones incluyen la coalición evangélica nacional de Latino, que distribuirá los materiales en sus reuniones de Nuestro Futuro a través del país, y la colaboración de New México para terminar el hambre, que está trabajando con los servicios sociales del estado de New México y el banco estatal del alimento para asegurarse que las familias de New México reciban los materiales.
Los libros también serán distribuidos a través de miembros del banco del alimento de alimentar América en Texas, la Florida, Arizona, Nueva York, y California.
• Un folleto Goya-producido que ofrece una serie de recetas que resuelven las pautas dietéticas que apoyan MiPlato y diez extremidades para comer sano. La fuerza de ventas de Goya ofrecerá estos folletos a 32.000 supermercados para distribuir en sus comunidades.
• Goya imprimirá los carteles de MiPlato para la distribución en varios supermercados y almacenes de la tienda de comestibles.
• Goya producirá los folletos con una cupón de los ahorros de Goya que seran distribuidos a una variedad de asociaciones hispánicas nacionales y a organizaciones en los varios festivales y acontecimientos que Goya patrocina a través del año.
• Goya desarrolló los planes comprensivos de la lección para los 4tos a 6tos estudiantes del grado que usaban habas como caracteres de la educación, y distribuirá éstos a las escuelas primarias en seis ciudades importantes incluyendo Nueva York, Boston, Philadelphia, Washington, Miami y Tampa.
• El icono de MiPlato será impreso en seis diversos productos de Goya incluyendo habas negras, habas del pinto, habas blancas, garbanzos, las habas de riñón rojas y el sazón Goya natural y completo. Las organizaciones siguientes de Latinos han ensamblado este esfuerzo:
ACTIVE Life
American Cancer Society
California Food Policy Advocates
Catholic Charities Philadelphia
Cuban American National Council (CNC)
Feeding America
San Antonio Food Bank (Feeding America)
Treasure Coast Food Bank (Feeding America)
St. Mary’s Food Bank Alliance (Feeding America)
Island Harvest (Feeding America)
FIND Food Bank (Feeding America)
Florida Dietetic Association
Ferias (para Aprender/Fitness)
Girls Scouts of the USA
Help4Kidz Foundation
Hispanic Access Foundation
Hispanic Federation
La Clinica del Pueblo
LULAC and their 850 councils
National Caucus of State Elected Legislators
National Council of La Raza (NCLR) - 300 affiliates
National Hispanic Christian Leadership Conference
National Latino Evangelical Coalition (NaLEC)
New Mexico Collaboration to End Hunger
New York City Coalition Against Hunger
Pacific Southwest Conference for the Evangelical Church
Cancer Preventorium
Seventh Day Adventist Church
South Florida Center for Reducing Cancer Disparities
St. Cajetan Catholic Church/Hispanic Access
St. Camillus Catholic Church
Texas Hunger Initiative
Texas Impact
Urban Strategies
Vision y Compromiso
Es una traducción y resumen de:
http://www.whitehouse.gov/the-press-office/2012/01/26/first-lady-michelle-obama-joins-goya-foods-announcing-mi-plato-resources
Por Jenny García.
Tampa, Florida - In support of First Lady Michelle Obama's Let's Move! initiative, Goya Foods, the largest, Hispanic-owned U.S. food company, is committing resources to promote the USDA's MyPlate, or MiPlato, a new food group symbol to remind families about making healthy meal choices with easy “how-tos” about proper portions. Mrs. Obama joined Bob Unanue, President of Goya Foods, and leading Latino organizations to promote their nationwide effort to encourage health and wellness in communities across the country. Goya Foods is rolling out numerous steps to help communities enjoy healthy, tasty and affordable meals including creating brochures, posters, coupons and cookbooks for consumers; developing educational tools for 4th through 6th grade students across the country; and imprinting the MiPlato icon on some of their products.
“Today’s announcement is what Let’s Move! is really all about – folks from every sector of our society stepping up and coming together on behalf of our kids. One of the pillars of Let’s Move! is empowering parents with the information they need to make healthy choices. MiPlato is a tool to help support families in that effort. Today, Goya is utilizing their incredible reach into communities across the country to get this helpful information to the hand of parents,” said First Lady Michelle Obama. “Everything that Goya is doing – from the MiPlato posters and pamphlets to cookbooks and recipes – center around the idea that we parents can make simple changes to help their children lead healthier lives.”
“For Goya, MiPlato is an ideal reflection of our product line; quality, flavor, healthy and nutritious; while offering guidance to the public to easily identify the basic food groups of vegetables, grains, fruits, proteins, and dairy,” said Bob Unanue, president of Goya Food.
Community organizations from Florida to California have shown their support of Let’s Move! with commitments to promote MiPlato and distribute the Goya-produced materials through local churches, food pantries, promotores (community health workers) networks, registered dietitians, and schools. Some of the many organizations include the National Latino Evangelical Coalition, which will distribute materials at its Nuestro Futuro rallies across the country, and the New Mexico Collaboration to End Hunger, which is working with New Mexico’s state social services and statewide food bank to ensure New Mexico’s families receive materials. The booklets will also be distributed through food bank members of Feeding America in Texas, Florida, Arizona, New York, and California. In Tampa, the Girl Scouts of the USA has committed to promote MiPlato to Tampa-area Girl Scouts through the Girl Scouts of West Central Florida. Several organizations have also joined USDA’s Center for Nutrition Policy and Promotion’s Nutrition Communicators Network as a Community Partner.
Goya Foods will collaborate with Let's Move! and USDA in the following ways:
• A Goya-produced brochure featuring a series of recipes that meet the Dietary Guidelines that support MiPlato and ten tips for healthy eating. The Goya sales force will offer these brochures to 32,000 supermarkets to distribute in their communities.
• Goya will print MiPlato posters for distribution in various supermarkets and grocery stores.
• Goya will produce brochures with a Goya savings coupon that will be distributed to a variety of national Hispanic associations and organizations at the various festivals and events that Goya sponsors throughout the year.
• In the spring, Goya will launch the official MiPlato cookbook and distribute copies to their consumers.
• Goya developed comprehensive lesson plans for 4th through 6th grade students using beans as education characters, and will distribute these to elementary schools in six major cities including New York, Boston, Philadelphia, Washington, Miami and Tampa.
• The MiPlato icon will be printed on six different Goya products including black beans, pinto beans, white beans, chick peas, red kidney beans and the sazón Goya natural and complete.
The following Latino organizations have joined this effort:
American Cancer Society
California Food Policy Advocates
Catholic Charities Philadelphia
Cuban American National Council (CNC)
Feeding America
San Antonio Food Bank (Feeding America)
Treasure Coast Food Bank (Feeding America)
St. Mary’s Food Bank Alliance (Feeding America)
Island Harvest (Feeding America)
FIND Food Bank (Feeding America)
Florida Dietetic Association
Ferias (para Aprender/Fitness)
Girls Scouts of the USA
Help4Kidz Foundation
Hispanic Access Foundation
Hispanic Federation
La Clinica del Pueblo
LULAC and their 850 councils
National Caucus of State Elected Legislators
National Council of La Raza (NCLR) - 300 affiliates
National Hispanic Christian Leadership Conference
National Latino Evangelical Coalition (NaLEC)
New Mexico Collaboration to End Hunger
New York City Coalition Against Hunger
Pacific Southwest Conference for the Evangelical Church
Cancer Preventorium
Seventh Day Adventist Church
South Florida Center for Reducing Cancer Disparities
St. Cajetan Catholic Church/Hispanic Access
St. Camillus Catholic Church
Texas Hunger Initiative
Texas Impact
Urban Strategies
Vision y Compromiso
No comments: